45897
Book
In basket
Hortiterapia wykorzystywana jest jako alternatywna forma rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną i niepełnosprawnościami sprzężonymi. Wykorzystuje jako narzędzie terapeutyczne rośliny oraz ogrody i związane z nimi prace pielęgnacyjne. Metoda ta pozwala uczestnikom zajęć na: * zwiększenie motywacji do ćwiczeń i pracy * przejmowanie inicjatywy w działaniach * aktywizację zmysłów (propriocepcji, dotyku, węchu, smaku, wzroku, słuchu) * naukę obserwacji otoczenia i kształtowanie wrażliwości estetycznej * okazywanie emocji w akceptowany społecznie sposób * współpracę w grupie rówieśniczej * poprawę kondycji fizycznej oraz sprawności manualnej i motorycznej. Publikacja przekazuje treści edukacyjne w atrakcyjnej formie bajek, które porządkują emocje i doznania, wyciszają i uruchamiają wyobraźnię dzieci, pozwalając im na rozwój kreatywności. Ponadto bajki pomagają – również dzieciom z trudnościami w komunikowaniu się – wyrażać emocje i przeżycia, zdobywać wiedzę o świecie, kształtować świat wartości i wrażliwość estetyczną, odnajdywać wzorce do naśladowania. Zawarte w książce scenariusze zajęć ogrodniczych zostały opracowane zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych. [lubimyczytać.pl]
Availability:
Głogów Młp. Oddział
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronie 56.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again